Waarom kiest u voor Aha! marktonderzoek en marketingadvies?

 

Hieronder leest u waarom onze opdrachtgevers kiezen voor Aha! marktonderzoek en marketingadvies.

Terug naar het overzicht

Waarom de Provincie Groningen kiest voor Aha!

Anita Havinga - senior adviseur corporate communicatie

Ik ben in 2001 gestart bij de provincie Groningen. En 1 van de eerste projecten die ik deed was de provinciale monitor. We houden jaarlijks een onderzoek naar het bereik van onze communicatiemiddelen. Daarnaast houden we zo af en toe onderzoek bij speciale campagnes zoals de verkiezingscampagne.

We gebruiken de resultaten om jaarlijks aan de Staten te verantwoorden over het bereik van ons communicatiebeleid en om te kijken of we ons beleid op bepaalde punten moeten aanscherpen of veranderen. Zo is voor ons uit onderzoek wel gebleken dat het van belang is om gebruik te maken van een mix van diverse communicatiemiddelen om zo veel mogelijk inwoners van de provincie te bereiken.

Het besluit was al genomen om dit samen met Aha! te doen. Omdat we tevreden zijn over de samenwerking, schakelen we Aha! weer jaarlijks in. Daarnaast vinden we het als provincie belangrijk om zo veel mogelijk gebruik te maken bij opdrachten van Groningse bedrijven.

De voordelen van het samenwerken met Aha! zijn de korte lijnen, direct aanspreekbaar en goede resultaten. Ze denken mee, komen afspraken na en werken snel. Voor ons is het belangrijk dat het onderzoeksbureau het gebied goed kent en weet wat er in en om Groningen speelt. Daarnaast de deskundigheid op het gebied van onderzoek.

Ik ben tevreden over de samenwerking anders zouden we ook niet al 10 jaar lang Aha! inschakelen voor ons onderzoek. Ik zou Aha! aanraden aan andere organisaties vanwege de brede inzetbaarheid, goede kennis van zaken en de prettige samenwerking.