Hoe actueel is uw organisatie?

Wij zijn snel, flexibel en betrokken

Aha! voert voor opdrachtgevers regelmatig onderzoek uit naar actuele onderwerpen. Respondenten zijn vaak graag bereid hun mening te geven over actuele zaken.

Terug naar het overzicht

De Friese hangmat

De Friesland Zorgverzekeraar

De Friesland Zorgverzekeraar richt zich op heel Noord-Nederland, maar draagt wel de naam van één specifieke provincie. Hoe ga je daarmee om met betrekking tot authentieke merkbeleving?

'Wat we willen bereiken zijn typisch Friese waarden als betrouwbaarheid, recht door zee, doen wat je zegt’, vertelt Ton Timmermans, directeur Marketing & Verkoop van De Friesland Zorgverzekeraar. Omdat tussen Groningers en Friezen een ‘gezonde spanning’ bestaat zoals tussen Nederlanders en Belgen, werd een onderzoekbureau gevraagd Groningers en Friezen in zowel stad als op platteland in de vorm van straatinterviews te vragen naar hun mening over de hangmat, met de Friese vlag als opdruk - zonder dat daaraan een bedrijfsnaam werd gekoppeld. De Friese associatie bleek geen irritatie op te wekken. De kleine irritatie die er was bleek bovendien in eigen huis voor te komen. ‘Bij doorvragen zeiden juist de Friezen: alwéér dat logo? Groningers hadden er totaal geen problemen mee’, aldus Timmermans. ‘Dat was voor ons best een verrassing, ja.'

Bron: Telecommerce, oktober 2006