Ondersteuning nodig bij het kiezen van de juiste onderzoeksmethodiek?

 

Aha! beschikt over een brede onderzoekservaring in de meest voorkomende typen onderzoek, onderzoeksmethoden en branches.

Ik wil graag dat Aha! contact met mij opneemt

Methodieken

U kunt kiezen uit de volgende onderzoeksmethodieken:

Telefonisch onderzoek

Telefonisch onderzoek voeren wij uit in onze eigen telefoonunit met onze eigen interviewers. Via meeluisteren en meekijken door onze veldwerkcoördinatoren en projectleiders zorgen we voor een permanente kwaliteitscontrole van de uitvoering.

Face-to-face onderzoek

Face-to-face onderzoek vindt plaats op locatie. Bijvoorbeeld bij de respondent thuis, op het werk of in een aparte testzaal. Meestal gaat het hier om kwalitatieve onderzoeken.

Online onderzoek

90% van de Nederlandse huishoudens is actief op internet. Voor internetonderzoeken hebben wij zelf een webenquête tool ontwikkeld, waarbij allerlei typen vragen gesteld kunnen worden. U kunt snel met ons schakelen tijdens het opzetten van de enquête. Wij weten Real time de respons en indien nodig kunnen vragen worden aangepast.

U kunt gebruik maken van uw eigen klantbestanden. Contacten met panelbureaus, uitgebreide voorselecties zijn mogelijk, bijvoorbeeld op leeftijd. Het voordeel van online vragenlijsten is dat deze gemakkelijk in te vullen zijn en op ieder gewenst tijdstip.

Schriftelijk onderzoek

Onze kennis van en ervaring met het opstellen van schriftelijke enquêtes, zowel qua tekst als vormgeving, levert u als opdrachtgever een maximale respons op. De vraagformulieren kunnen automatisch (goedkoop en snel) verwerkt worden. Respondenten maken gebruik van ons gratis antwoordnummer om de enquêtes te kunnen retourneren.